IMPREZY TOWARZYSZĄCE

5 kwietnia (wtorek), godz. 20:30
Klub Cabaret, ul. Kilińskiego 13
 
Interaktywny wykład dr Moniki Kostaszuk-Romanowskiej „Rzecz jako znak mocy – czyli o aktorstwie przedmiotów”

Interaktywny wykład Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, z Zakładu Wiedzy o Kulturze Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu w Białymstoku, teatrolożki i jurorki 3 Festiwalu Teatrów Amatorskich „Mikstura”. Zakurzone krzesło wyciągnięte z teatralnego magazynu i postawione na scenie nie jest już tym samym krzesłem, którym było przed chwilą. Jest krzesłem grającym krzesło. Ale może też być tronem, kolejnym aktorem, tajemniczym scenicznym fetyszem. Zapraszamy na opowieść o najdziwniejszych rekwizytach, o „drugim” teatralnym życiu zwykłych przedmiotów. I na ćwiczenia w odkrywaniu tajemnej mocy tkwiącej w otaczającym nas świecie rzeczy.

Jeden ze studentów Moniki Kostaszuk-Romanowskiej napisał kiedyś, że „wszędzie widzi teatr”. Trudno powiedzieć, czy był to komplement, ale rzeczywiście w swoich poszukiwaniach teatralności dociera do różnych, czasem całkiem „nieteatralnych” miejsc. Jest autorką tekstów o spektaklach języka, narracjach architektury, widowisku centrum handlowego, ciele w teatrze, teatralnych skandalach, współczesnych inscenizacjach antycznych i romantycznych. Jej prywatne hobby to podróże i odkrywanie obcych kultur. Z Miksturą jest związana od samego jej powstania.


6 kwietnia (środa), godz. 21:00
Klub Cabaret, ul. Kilińskiego 13

Interaktywny koncert Petera Sycha na ISA Harp – elektronicznej harfie z niewidzialnymi strunami

Interaktywny koncert Petera Sycha, twórcy ISA Harp – elektronicznej harfy z niewidzialnymi strunami. Podczas koncertu będzie można nie tylko posłuchać muzyki tego niezwykłego instrumentu, ale także samodzielnie na nim zagrać. Harfa posiada 32 niewidzialne struny - wiązki podczerwieni w specjalnym układzie "kratownicy" (16 strun pionowych i 16 poziomych). Dzięki temu urządzenie nie tylko wykrywa ruch dłoni, ale również ich położenie w polu ramy. Pozwala to na uruchamianie kilku różnych funkcji jednocześnie. Istotą  nieograniczonych możliwości instrumentu jest specjalnie stworzony software, który pozwala nie tylko na generowanie muzyki, ale również zintegrowanych z nią wizualizacji (oprogramowanie działa z projektorem).  Zarówno wytwarzane przez instrument dźwięki, próbki utworów, jak i obrazy są programowalne w nieskończoność.


Peter Sych ukończył  Średnią Szkołę Muzyczną w Krakowie i Nowej Hucie w klasie skrzypiec i fortepianu. W 1981 roku przeniósł się do Melbourne. W latach  1983-1985 uzyskał dyplom na wydziale Technologii Instrumentów Muzycznych (Musical Instrument Technology Northern Metropolitan College of TAFE, Melbourne) w specjalności: konstrukcja, restauracja i strojenie  fortepianów. Peter Sych jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.

WSTĘP WOLNY